Slutspurt

Imorron drar vi vidare, dit solen alltid skiner & manniskorna ar alltid sa trevliga. Thailand saklart. Eller tja inte riktigt egentligen, men mitt hjarta bultar & vill dit nu nu NU, sa jag hoppar over vissa bitar pa vagen. Ska ju ocksa inom en svang till Borneo & Singapore forst.
Vi har inte alltid varit sa valplanerade i vart resande, sa har mot slutet blev de tva hela veckor i Cairns. En ganska trevlig stad faktiskt. Har dock emellanat varit lite uttrakade,  sa da har det blivit lite mer fest an vanligt. Dagen innan Hanna akte bestamde vi oss for att hyra bil & se omgivningarna haromkring lite granna. Tva sota sma bilar med en massa tjejer & Freddan (Nisse var & hoppade fallskarm) begav sig upp mot de nordostligaste delarna av landet. Inte speciellt langt alls att kora. Ett par timmar harifran breder en relativt stor regnskog ut sig, och dari rinner det floder, med livs levande krokodiler i. Dit akte vi saklart. Daintree heter det och man anordnar krokodil-turer pa lopande band for alla forvantansfulla turister. Detta var det enda djur som vi inte prickat av pa var "att-se" lista i Australien. Soderut sag vi ju koalor, kanguruna har hoppat lite overallt, ormar & spindlar har vi mot var vilja stott pa ideligen, men nu var det krokodilernas tur! Vi fick vad vi betalade for, kanske inte i sa stora matt som vi vantat oss, men en liten krokodil pa en meter lag pa sandbanken langs med floden dar vi korde.  Ingen mastodont direkt, men anda. Korde ocksa inom vad vi forvantade oss skulle vara varsta lyxlirarstaden, Port Douglas, icke. Som vilken annan skitstad som helst. Gilligans (stallet vi bor pa nu ) ar exklusivare an sa vill jag lova!
Bada i sotvatten ar ju alltid harligt, och har med alla krokodiler & maneter overallt blev det ett otroligt skont avslut pa dagen att bada i floden vill Mossman George, harligt klart svalt vatten!

Det drojde, men till slut tog jag & Linda oss sjalva i orat & bokade en dyktripp. Akte ut igar, tidig morgon. Efter alla besvikelser langs vagen kan jag inte pasta att forvantningarna var speciellt hoga. Vilket var tur. Vad fick vi se? Inte mycke att hanga i julgranen. Fiskar? joda. koraller? joda. Hajar? Nix. Rockor? Nepp. Skoldpaddor? Nej. Mantor? Ah nej. INTE imponerande. Detta valdiga, sa otroligt vackra korallrev var endast blaha blaha, om du fragar mej. men sa har jag ju blivit lite synisk under resans gang, tyvarr.
Dagen borjade fint. Vi blev mottagna av en superskon kille som skulle vara  dykguide for oss som ville ha en san. Senare visade det sej att alla ville dyka med guide & vi blev for manga att ha i en & samma grupp, sa vi blev hanvisade till en stirrig liten indonesier, som precis verkade ha tagit dykcert och inte hade en aning om nagra som helst rutiner pa baten. Val i vattent sa borjar bade jag & Linda att panika lite, det ar langesen vi bada dok & vi kanner oss osakra. Ingen som bryr sej om det inte, nejda, vi gar bara ner. Val nere gar allt bra & vi lugnar oss snabbt. Det roligaste vi ser under forsta dyket ar  typ sjogurkor, som vi far kanna & klamma pa. Inte alltfor exalterande det heller. For er som inte vet vad sjogurkor ar, kan jag saga att det ar precis vad det later som, och de ar ungefar lika vanliga som arla pa ICA....


Igar var det ju alla glada pars dag & vi blev varmt mottagna av vara man,  nar vi kom hem fran dykningen. de beordrade oss att duscha och samlas pa balkongen. Dar drack vi skumpa & hade det mysigt .  Gick sen till den valdigt fasionabla (icke) restaurangen Rhinos for att intaga en vallagad (gratismat for fattiga ryggsacksluffare) pasta bolognese. Gick sen hem igen och drack lite riodvin pa balkongen i skenet av blixtarna som foljde av det tropiska regnovader som drog in. Mysigt varre! Tillbax till rhinos dar det var tjej-kvall & vi fick dricka hur mycket skumpa vi bara orkade, gratis! Vilken lyx man lever i. Ni kan ju ana fyllan som foljde av gratis champagne. Traffade en australienare under kvallen & vi bestamde oss for att gora ett sista forsok att hitta en trevlig pryl down under. Vilket misstag!!! Killen forfoljde oss kvallen lang. Forst forsokte han kyssa oss allihopa (en i taget da), mig tre ganger efter varandra, detta trots att jag tryckte upp min forlovningsring under nasan pa honom. Sen sprang han efter oss nar vi gjorde ett tappert forsok att springa ifran honom. Detta efter att jag forolampat honom till den milda grad genom att saga precis vad jag tycker & tanker om hans kara hemland. Det hela avslutas med att vi far tillkalla vakt innan vi ska ga hem for att han vagrar att lamna oss i receptionen pa vart hotell. Den forsta vakten lyckas inte heller han fa bort honom utan tvingas tillkalla ytterligare en vakt. Hur det hela slutade vet vi inte, vi rymde mitt i tumultet in i hissen.


Kommentarer
Postat av: Freddan1

Harligt sistaforsok som floppar sa det heter duga!
Du glomde namna att han sa att Rage Agains the Machines hade aterforendats jag fragade 3 ganger han sa ja varje gang. Ar det nagon som ar hemma i den riktiga varlden som vet mer an jag??
Tutelut

2008-02-15 @ 09:32:11
URL: http://kofta.blogg.se
Postat av: ensam sjalvomkande Hanna

Ja skynda er att lamna dreten och kom hit!!!

2008-02-15 @ 16:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0