& jag som inte ens gillar camping speciellt mycket!

Det e inte alltid sa latt & ha semester i 6 manader. Sista tiden kanns det som om vi stressat runt varre. Forst var det camping & kanoting i tre dagar langa. Vilket bara det ar en stor prestation isej. Var helt slut i armarna. Blev ju dessutom vettskramd nar jag var en decimeter fran att trampa pa en orm mitt ute i bushen(den var visserligen valdigt liten, men i det har farliga landet kan ju aven det minsta vara dodligt). Sen var det ju ohyggligt varmt & man var ju bara tvungen att doppa sig trots att det varnades friskt for bullsharks i vattnen dar. Laskigt oxa att man inte kunde se nagonting under ytan eftersom vattnet var fullt av nyttiga blad (teetrees eller nat liknande som jag inte vet vad ar) som gjorde det helt brunrott... Forsta morronen mottes vi av skyfall varre, det vrakte ner i ca fem timmar &och nar vi val vagade oss ut ur talten plaskade vi runt i mindre sjoar. Inget kunde dock doda vart glada humor. Varmt ar det ju sa vi satte av i regnet & paddlade tva timmar for att sen ga 1.2 mil upp till en enorm sanddyn. Vackert var det & glada var vi! Sista dagen var vi tvugna att packa ihop vara grejer & dra redan kl 5 pa morgonkvisten. Detta var inte sa negativt som det kan verka lata, eftersom vattnet lag helt stilla & allt var helt tyst. Varan kanot med mej Freddan & Sara hamnade pa efterkalken men vi lyckades da paddla under ett trad dar det lag en medelstor pytonorm & sov ihopslingrad. Tufft! Sista tva timmarna av paddling var extremt provande. I osregn & hard vind skulle vi ta oss over en sjo. Vagorna var inte snalla mot oss & vi var tvungna att stanna for att tomma baten mitt ute pa sjon. Blev ocksa forvissade om attd et verkligen fanns gott om bullsharks eftersom vi sag en ligga dod vid strandkanten. Den var ju inte enorm, kanske lite mer an en meter men de ar ju inte sa vanligt sinnade de dar...

Camping nr tva blev Frasier Island. Ett grymt aventyr som t.o.m jag (med mitt extremt daliga minne) sent kommer att glomma. Vi var ett gang pa 8 roliga svennar & 3 daliga finnar som rejsade runt i en enorm 4hjulsdriven jeep i tre dagar pa varldens storsta sand-o. Det som gjorde det hela sa spannande var att man nastan hela tien var pa vag att kora fast. Tyvarr fick man inte sa mycket kortid eftersom vi var 4 st som ville kora. Stralande vackert var Lake McKensie hogst uppe pa on. En medelstor helt kristallklar sjo med gnistrande vit sand & harligt klart bla vatten. Ett otrevligt inslag var dock alla dingos som vi blivit varnade & uppskramda for, som sprang runt dar & letade mat. Efter ett tag insag vi ju att de inte var speciellt farliga. Bara valdigt manga. Sista natten sag Freddan en hel flock springa forbi varat talt nere vid stranden. Coolt. Dumma Karolin tankte ju forsta dagen efter att ha sett sa manga dingos att det kryllar ju av dem sa jag behover inte fota dem nu, de kan jag gora sen... Tyvarr blev det inga kort pa dem eftersom det var enda gangen jag sag dem.... Dumma dumma dumma! Far sno foto av varan egen fotograf Hanna.

Idag ska vi nu om en timme ut pa nasta aventyr. Det som jag set fram emot mest av alla, Whitsundays! Pa en stor segelbat ska jag & 51 andra ut pa stora barriarrevet i tre dagar for att snorkla, dricka ol pa dack & ha det gott. Later inte helt fel va? Nej ja menar val det!

Sa ha det sa bra alla ni dar hemma i vintermorkret!image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0