Kan inte kallas karlek annu...

Tja, vi har nu varit i detta enorma land Australien i snart en manad. hangde ju alldeles for lange i melbourne, men jag kan inte pasta att det uppstatt ren & skar karlek mellan mig & A annu. Igar gjorde vi ett tappert forsok att ga ut har i Byron Bay. Var i och for sig aningen avslagna efter en heldag pa stranden & alldeles for mycket sol pa de flesta av oss. Man lar sej aldrig. Hade bade last & blivit tipsade om det hippa stallet " Cheaky Monkies" (nat i den stilen), sa dit bar det av.
Val framme kommer det ut en tjej som grater & berattar att hon blivit kallad slodder & blivit utslangd av en vakt . Det borjar alltsa bra. jag kanner redan da att va fan, ska vi verkligen ga in pa detta stalle?!
Betalar hela 5 dollar for att fa komma in och mots av den underbara synen av halvkladda tjejer, dansandes pa borden. Det kromas, alas & jag vet inte vad. Kroppsvatskorna flodar. Blaaaa!
Det ar sa fullt med folk & nar jag antligen kommer fram till baren & bestaller en ol far jag beskedet att olen ar slut, men jag kna fa kopa en corona om jag vill, den kostar bara dubbelt sa mycke! Redan har borjar min energi ta slut.
Ett par minuter senare hor jag en mansrost gora reklam for en "wet t-shirt competition" pa torsdag. Nu finns det ingen energi kvar. jag vet & har last om att australien ar fullt av mansgrisar och att deras kvinnosyn inte ligger i tid med var dar hemma. Men arligt, nar horde man senast talas om en wet t-shirt competition i Sverige. Jag trode definitivt att den var utdod. Tyvarr inte. Fragade nar jag, minuterna efter meddelandet, lamnade stallet om jag verkligen hort ratt och tjejen i entren upplyste mig glatt om att det var en poppis tavling som minsann agde rum varje torsdag. valbesokt och kanske ville jag anmala mig & va med? Nej tack.

Imorse blev vi vackta av beskedet att Nisse & Linda blivit utslangda fran vart hostel for att de sovit i samma sang inatt..... Jo, men ja visst, var det konfa-lager vi var pa eller? Dessutom ska Byron bay vara nagot alldeles speciellt harligt alternativt stalle, med en massa harliga alternativa manniskor. Oh ja, healing har & Yoga dar, alla ar sa spirituella & vackra. Ga runt & roka pa dagarna i anda, det gar an. Helt ok, men dela sang, nej det gar minsann inte for sej!

Kommentarer
Postat av: Jinsan

Åhhh Cheeky Monkies, haha! Kanske inte det bästa stället om man inte är en våpig brud som desperat vill gänga en surfardude! Men ha tålamod min vän, kärleken till Oz växer fram, sakta men säkert! :) Saknar dig som attan! Puss puss

2008-01-14 @ 10:34:02
URL: http://jins.wordpress.com
Postat av: Theresia

Det är härligt att se att du håller den feministiska fanan högt där på andra sidan klotet. Jag håller helt med, mer kärlek och mindre wet t-shirt, mer upplevelser och mindre knark. Sen tycker jag inte om att betala för att få vara på en strand, tacka vet vi Sandviken, där e de minsann inte bara mindre mansgriseri utan även gratis!

2008-01-29 @ 11:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0