Kambodja i all hast!

Vi hade ju sa himla mycke tid over tyckte vi, sa varfor inte ta en snabbis till Kambodja oxa?! Kanns som om jag alltid velat aka hit, bara for att se Angkor Wat (nu vet jag tom hur de stavas). For fran kanchanaburi till bangkok, hamtade upp Hannas syrra Elin med tva polare, Johanna & Malin och sov dar en natt. Sen bar det av mot Kambodjas grusvagar. Tog oss 14 timmar att aka hit, och da ska det ju tillaggas att strackan ar ca 45 mil..... De forsta 30 milen pa Thailandska sidan tod oss fem timmar, inkl lunch. Resten spenderade vi vid gransen men framfor allt pa den storsta turistvagen in i Kambodja, en grusvag. You do the math! Det var skumpigt och dammigt och inte att forglomma valdigt svettigt! Men fram kom vi och varre har jag varit med om! = )
Anlande till hotellet vid tio-tiden, duschade, gick och la oss och steg upp igen klockan halv fem for att se den omtalade soluppgangen vid Angkor Wat. Inte vidare pigga, men exalterade infor dagens uppdrag. Solen gick upp, de gjorde den definitivt, men klart var det inte. Eller nja, det var helt klart pa hela himlen forutom precis just langst ner i horisonten dar solen kom fram..... Bittert!
 Med sota tuk tuks akte vi i mini-karavan runt i tempelomradet halva dagen tills vi inte orkade mer. Akte hem for en powernap & matpafyllning for att sedan bege oss tillbaka  till solnedgangen. Tro det eller ej, men joda, det var helt klart over hela himlen forutom dar solen gick ner.... Dessutom placerades vi helt fel i forhallande till Angkor Wat. Typiskt. Mest synd om stackars foto-Hanna dock. Hon hade verkligen laddat infor det mest perfekta foto-ogonblicket i hennes liv, typ. Dessutom ar hon sjuk. Stackars Hanna, MVG-Hanna, stud-Hanna, sport-Hanna, snygg-Hanna. Kart barn har manga namn. Nu brakar syskonen, de slass! De gjorde jag oxa med min syrra. Nar vi var typ 7! Men de ar ju inte sa gamla... = )

Jo ett jakla rejs var det. Igar kom vi, idag var vi. Imorron aker vi. Tillbaka till Thailand och harliga strander utanfor Ko Chang. denna gangen SKA vi hitta den perfekta lugna stranden med en underbar bungalow (helst med hangmatta)... Imorron kommer den!!!

Angkor Wat var tufft. Jag ar ofantligt glad att vi tog oss tiden att aka hit. Kan nog saga att jag formodligen inte kommer tillbax till Kambodja, men det racker med Angkor Wat, de e allt jag behover. Orkar inte aka mer buss!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas du får en bra dag! :)

2008-03-21 @ 15:25:12
URL: http://rebeccaasv.blogg.se
Postat av: freddan1

Du glomde Hurtig-hanna, israel-hanna och inte att forglomma den mest populara av de alla!
trumvirvel. . .drum drum drum.
Snal-Hanna!!
Tobido!

2008-03-21 @ 15:31:02
URL: http://kofta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0